جدایی توافقی فارغ از مشورت

۳ بازديد

موقعیت جدایی توافقی
در جدایی توافقی باید نسبت به موردها ذیل تعیین‌تکلیف شکل بگیرد :

معیار و طریق پرداخت مهریه و نیز واحد سنجش بذل (بخشیدن) قسمتی از آن

تعیین‌تکلیف شرایط نفقه در حین فرصت زناشویی و جمع

توافق بر راز حضانت فرزند و شیوه ملاقات (در شکل وجود)

جدایی توافقی
تفاهم بر راز جهیزیه

تحقیق و توافق بر راز وضعیت نخستین جان دار در مدرک وصلت درخصوص تنصیف اموال

هر سیرتکامل توافق مالی دیگر

پروسه جدایی توافقی
وضعیت جدایی توافقی یا این که تفاهمی عبارتند از توافق مقدماتی، سند عدم قابلیت و امکان سازگاری و اجرای صیغه جدایی.

بر این پایه پروسه اعمال جدایی توافقی به گستردن ذیل می باشد:

مراجعه به راءس غربالگری
زوجین پیش از هر کاری در مسئله جدایی توافقی بایستی به تارنما تصمیم مراجعه نموده و با نام نویسی درین وب سایت و انتخاب وقت به راءس غربالگری مجاورت محل سکونت خویش رفته تا به یک روانشناس جهت طی جلسات مشورت زوجین معرفی گردند. بر اساس دستورالعمل جدیدی که برای پرونده های جدایی درنظر گرفته گردیده، دستکم تعداد جلسات مشورت کردن زوجین، ۵ گرد‌همایی میباشد. در شرایطی که که روانشناس تشخیص دهد که زوجین کار کشته به ادامه معاش مشترک نیستند، سند عدم انصراف از جدایی را صادر می‌نماید.

تصویب دادخواست جدایی توافقی
در مرحله اولیه، زوجین و یا این که نماینده قانونی رسمی آن ها می‌بایست با یار داشتن

کارت ملی
شناسنامه
عقدنامه
مدرک عدم انصراف از جدایی
به دفترها سرویس ها قضایی و یا این که واحد تصویب دادخواست مراجعه نمایند.

انتخاب محل دادرسی
بعداز تصویب دادخواست، براساس محل سکونت مشترک زوجین، دادگاه با تقوا تفحص به مسئله گزینش، و تاریخ استیناف معلوم می شود. (با پیامک به زوجین اگاهی داده می شود.)

داوری و مراجعه به راءس مشورت کردن
دادگاه به خواسته صدور مدرک عدم قابلیت سازگاری به زوجین اعلام می‌نماید که از دربین قبیله یا این که اشخاص آیتم اتکا خویش داورانی به دادگاه کنند. در شکل عدم معرفی داور از سوی زوجین، دادگاه راسا داور را گزینش می‌کند. همینطور، حکم کننده زوجین را به مراد برقراری سازگاری به مرکز ها مشورت کردن‌ای ارجاع می دهد.

صدور سند عدم قابلیت و امکان سازگاری
بعداز ارسال لحاظ مشاور و داور و نظارت بوسیله حکم دهنده، مدرک عدم قابلیت سازگاری در سه ورژن صادرمی خواهد شد.

به هریک از زوجین یک ورژن داده شود. به مراد تسریع در پروسه صدور مدرک عدم قابلیت سازگاری می‌بایست در گردهمایی دوم، حق تجدیدنظر خواهی و فرجام خواهی ساقط خواهد شد.

مراجعه به محل کار تزویج و جدایی
بعد از صدور سند عدم قابلیت و امکان عدم سازگاری زوجین می تواند با در چنگ داشتن مدارک، برای تصویب جدایی مبادرت نمایند. پیش از اجرای صیغه جدایی می‌بایست حالت باکره یا این که مدخوله بودن زوجه مشخص و معلوم خواهد شد. در صورتیکه در توافقات نخستین، زوجه اعلام نماید که باکره میباشد، بایستی مدرک تندرست بکارت صادر گردیده از سوی پزشکی رسمی را به محل کار تصویب جدایی ارائه دهد.

در شکل مدخوله بودن نیز، می‌بایست با ایفا تست خون، مدرک عدم بارداری را با خویش به همدم داشته باشد.

هزینه جدایی توافقی (بصورت تقریبی)
جهت هزینه دادرسی و تصویب دادخواست جدایی توافقی با اعتنا به وضعیت چیزی نزدیک به ۱۷۰ تا ۲۵۰ هزار تومان می بایست در لحاظ گرفت.

مشورت کردن در دادگاه خانواده در وسیع شهر طهران برای جاری ساختن ۵ گردهمایی مشورت کردن خانواده برای زوج و زوجه هر مورد حدود ۲۶۰ هزار تومان و برای هر دو نفر به صورت کلی حداکثر ۵۲۰ هزار تومان میباشد.

مراجعه به محل کار منزل قانونی نیز هزینه ای داراست که می بایست پرداخت نمود، در کبیر شهر طهران معمولاً ۵۸۰ هزار تومان به بالاست که بستگی به دست اندرکاران بخش اعظمی است.

بایستی مد لحاظ داشت چنانچه زوجه دختر خانوم میباشد جهت ثابت این مسئله، دادگاه زوجه را جهت معاینه پزشکی و سند بکارت به پزشکی رسمی معرفی کرده و در صورتیکه دختر خانم نبوده و یائسه نیز نباشد، در همه جدایی ها و جدایی توافقی نیز ارائه سند عدم بارداری جهت تصویب جدایی اجباری است.

نکته: در جدایی توافقی، الزامی به حضور نماینده قانونی و یا این که حضور و اذن پدر و مادر وجود ندارد. البته بایستی توجه نمود رابطه با نماینده قانونی زبده در جدایی توافقی با حدس وضعیت میتواند در روند اجرایی جدایی و مجال و گسترش روند جدایی یاری دهد.

دوران فرصت جدایی توافقی
برهه زمانی فرصت جدایی توافقی بستگی به زوجین و شناخت آنان با مشی رسمی جدایی داراست البته برای اشخاص معمولی حدود ۴ ماه و به وسیله نماینده قانونی زبده تا ۱۰ روز هم کاهش خواهد یافت. مقررات جدیدی که در کارها خانواده به ثبت رسیده میباشد، موقعیت جدایی توافقی را تسهیل نموده، به گونه ای که از سال ۹۷ مقرر شد زوجین در او‌لین گام به سامانه تصمیم مراجعه کنند. این سامانه با غرض مداخله مرکز ها مربوطه در جدایی زوجین فعال‌ساز‌ی گردیده است. بعداز آنکه زوجین درباره جدایی به توافق رسیدند، بایستی بدین سامانه مراجعه کرده و داده ها هویتی خویش را وارد کنند.

اجرا مشورت کردن در یکی‌از مرکزها غربالگری در طهران یکی‌از حالت اساسی در مسیر جدایی توافقی میباشد. سامانه تصمیم راءس مشورت کردن ای را به زوجین معرفی خواهد کرد و می بایست در زمان ۴۵ روز در جلسات مشورت کردن کمپانی نمایند. ممکن میباشد تعداد جلسات در میان یک تا پنج گرد هم آیی رقم بخورد. در مشورت هایی که اجرا می گیرد اگر که زوجین از جدایی انصراف ندهند و بر روان شدن جدایی توافق داشته باشند، مدرک عدم انصراف از جدایی صادر می‌گردد و بایستی دادخواست خویش را در دفتر کار سرویس ها الکترونیک قضایی به تصویب برسانند.

با اعتنا به اینکه زن و مرد در‌این نوع جدایی در مورد مسائل گوناگون مانند مهریه، نفقه، حضانت، جهیزیه و… به توافق می رسند، دادگاه اینگونه توافقی را به رسمیت شناخته و حکم جدایی را صادر خواهد کرد.

بعد از صدور حکم جدایی زوجین میتوانند پیاله سه ماه به یکی‌از دفتر ها جدایی مراجعه و جدایی خویش را به تصویب برسانند.

سند عدم سازگاری
مهریه در جدایی توافقی
یک کدام از سوال ها و گرفتاری‌های زنان در جدایی توافقی، به چنگ آوردن مهریه میباشد. اکثری از زنان در هنگام مراجعه به تیم وکلای پاسارگاد این پرسش را دارا هستند که تکلیف مهریه در جدایی توافقی چیست؟

در جواب بایستی بیان کرد که‌این مورد تماما بستگی به توافق دربین زوجین داراست. طبعا بخش اعظمی از مردان انتظار دارا هستند که در عوض جاری ساختن جدایی، زوجه اکثری از مهریه خویش را بذل نماید. به خصوص که بها سکه روز آپدیت در هم اکنون ارتقاء میباشد. ولی بعضی از مردان نیز میباشند که به حکم اخلاق و رفتار و نیز رعایت مصلحت همسر خویش به خصوص هنگامی که دارنده فرزند مشترک می باشند، مهریه زوجه را پرداخت می‌نمایند تا او در‌پی معاش با اختلال مواجه نشود.

در اکثر پرونده‌های جدایی توافقی، مهریه مهم‌ترین فاکتور گزینش کننده میباشد. به این ترتیب، بایستی پیش از هر موضوعی، در خصوص مهریه توافق گردد. اینجاست که نقش نماینده قانونی جدایی توافقی در ساخت و ساز مصالحه و رساندن زوجه به حق خویش قادر است اثر گذار باشد. پیشنهاد می شود که زنانی که به هر قیمتی در‌پی جدایی میباشند و استدلال‌ای برای ثابت عسر و حرج ندارند، عالی میباشد از روش جدایی توافقی مبادرت نمایند تا هزینه و مجال و گرفتاری خویش را کاهش دهند. وبسایت وکالت در ایران

جدایی توافقی فارغ از مشورت

مشورت پیش از جدایی برای برخی از زوجین تبدیل به کابوس شد‌ه‌است. طبعا ایفا مشورت کردن پیش از جدایی برای بعضا از زوجینی که سوای استدلال و یا این که از سرلجبازی و اندوه‌های مقطعی به‌دنبال جدایی می باشند، بسیار موءثر و راهگشاست. البته در برخی از مفاد که زوجین حقیقتا به انتهای راه و روش رسیده‌اند و یا این که ادامه معاش مشترک موجب تولید زیان‌های جبران ناپذیر میشود، مشورت کردن تنها موجب ارتقا این خسارات گردد.

به همین جهت، در تماس‌های تیم وکلای پاسارگاد، درخواست جدایی توافقی فارغ از مشورت کردن بسیار شنیده می شود. زوجینی که در پی جدایی توافقی فارغ از مشورت کردن میباشند، اکثرا یا این که براساس وکالتنامه جدای جدایی توافقی فارغ از مشورتی مبادرت می‌کنند و یا این که موقعیت به سیرتکامل‌ای میباشد که دستکم یک کدام از طرفین اصلا پیرو ایفا مشورت وجود ندارد. به طور طبیعی در اینگونه جدایی توافقی فارغ از مشورت قوانینی، راهکارهای مشاور برای ادامه معاش بی سود خواهد بود.

مجموعه وکلای پاسارگاد، برای زوجینی که در‌پی جدایی توافقی سوای  جدایی توافقی فارغ از مشورت مشورت کردن می‌باشند، این قابلیت و امکان را آماده کرده است تا سوای حضور در جلسات مشورت و در اسرع وقت پروسه جدایی را ایفا دهند.

اخذ مدرک عدم برداری جدایی توافقی فارغ از مشورت


در مرحله مراجعه به دفتر کار جدایی نیاز به ارائه سند عدم بارداری میباشد که از روش آزمایشگاه های دارای اعتبار و یا این که پزشکی رسمی صادر گردیده باشد. دوران فرصت صدور این سند معمولا یک هفته  جدایی توافقی فارغ از مشورت و بازه اعتبار آن یک ماه میباشد به این ترتیب پیش از اخذ حکم جدایی به آزمایشگاه مراجعه نکنید. برای استحضار از موقعیت و روند اخذ سند عدم بارداری و یا این که مراحل جدایی توافقی در شکل بارداری از مشورت کردن حقوقی به کار گیری فرمایید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.